Ekonomi

Next, İlk Çeyrek Satışlarının Tahminleri Aşmasının Ardından Yıllık Tahminlerini Teyit Etti

Next PLC Çarşamba günü yaptığı açıklamada, ilk çeyrek satışlarının beklentileri aştığını ve şirketin daha az güçlü bir ikinci çeyrek beklemesine rağmen yıllık mali görünümünü sabit tuttuğunu duyurdu.

Firmanın hisse senedi değeri Londra finans piyasalarında %1’in altında küçük bir artış yaşadı.

Merkezi İngiltere’nin Leicester kentinde bulunan perakende şirketi, 27 Nisan’da sona eren 13 haftalık dönem için, geçen yılın aynı dönemine kıyasla tam fiyattan satışlarda %5,7’lik bir artış bildirdi ve bu artış, beklenen %5’lik artışın biraz üzerinde gerçekleşti.

Online işlemlerden elde edilen tam fiyatlı satışlarda %8,8’lik kayda değer bir artış yaşanırken, fiziksel mağaza işlemlerinden elde edilen tam fiyatlı satışlarda bir değişiklik olmadı.

Next, 27 Ocak’ta sona erecek mali yıl için mali tahmininin tutarlı olduğunu ve tam fiyattan satışlarda %2,5’lik bir artış beklediğini teyit etti. Bu tahmin, ikinci çeyrek için tam fiyattan satışlarda %0,3’lük mütevazı bir düşüş anlamına geliyor.

Şirket ayrıca, iştirakleri ve indirimli satışları da dahil olmak üzere toplam yıllık satışlarının %6,0 oranında artarak tahmini 6,2 milyar £’a ulaşmasını bekliyor.

Ayrıca şirket, tüm grup için vergi öncesi yıllık karının %4,6 oranında artarak yaklaşık 960 milyon £’a ulaşacağını tahmin ediyor.

Jefferies analistleri kazanç açıklamasının ardından yayınladıkları bir notta Next’in geçmişte İngiltere’de son dönemde yaşanan olumsuz hava koşullarından daha olumsuz etkilenmiş olabileceğini belirtti.

“İlk çeyrekte satışlardaki %5,7’lik artış cesaret verici ve şirketin ilk çeyrek için tam fiyat üzerinden satışlarda %5’lik artış hedefini aşıyor. Bu da finansal piyasa analistlerinin tahminleriyle büyük olasılıkla örtüşüyor” dediler.

Analistler ayrıca, İngiltere’de, özellikle de birkaç yıllık düşüşün ardından İngiltere tüketici harcamalarındaki pazar payını korumaya devam edebilecek olan giyim sektöründe isteğe bağlı harcamaların artması olasılığının ve Next’in büyüyen pazar potansiyelinin daha iyi tanınmasının, “kazançlar ve piyasa değerlemesi üzerinde olumlu etkiler sağlayacağını” belirttiler.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale AI’nin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

haberluleburgaz.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu